(français au bas)

Photos of the Community Centre:  Carlsbad Springs Community Centre on Kuula

Reservation calendar (larger version click here)

This calendar is only a reference.  Please contact us to verify availability: carlsbadreservations@gmail.com

Spaces Available For Reservation

 

Address: 6020 Piperville Road, Carlsbad Springs, K0A 1K0
– Multi-purpose room (sitting capacity: 55 / standing capacity: 80)
– Gym/large room (sitting capacity: 165 / standing capacity: 300)
– Meeting room
– Lobby & washrooms
– Full service kitchen (large fridge, stove, microwave, bar on wheels)

 

Also available:
– 22 – 60″ round tables
– 10 – 6′ x 2.5′ rectangle tables
– 10 – 7′ x 2.5′ rectangle tables
– 165 – Quality mesh black chairs

*Note that the rental of the multi purpose room does not include access or use of the gym. The rental of the gym can include the multi-purpose room (for catering access only) but must be requested when you confirm the reservation.

Rental Types:

Non for profit: Community groups such as local clubs and local associations and volunteer groups.
Non for profit with alcohol: Community groups such as local clubs and local associations and volunteer groups.
Private: Family related or personal events (birthdays, baby shower, etc…)
Private with alcohol: Family related events or private events (birthdays, baby shower, etc…)
Commercial: All commercial events organized by a corporation.
Commercial with alcohol: All commercial event organized by a corporation.

Rates:

Please contact the reservation coordinator for up to date rates and payment methods: carlsbadreservations@gmail.com.

Note that flat rates are offered for funeral receptions, wedding receptions and other private events on Saturday evening, and for private events Sunday afternoon (noon to 6:00pm). Additional time is charged by the hour at the normal rate. A one hour set-up and one hour clean-up is included at no charge at this time. You must book for the duration of your event only and we will add the additional set-up and clean-up time to your booking.

Set-Up & Tear Down:

A $100.00 deposit is required for all rentals, to be returned once clean up is complete. You are responsible to clean-up after your event, return all equipment (chairs, tables, etc…) at their original location and put all garbage bags in the large containers outside. The Centre has extra garbage bags, paper toilet, a mop and a bucket. If required, a set-up and clean-up crew can be available upon request (a week notice) for most events at additional cost.

One hour before and one hour after your event is allocated for set-up and clean-up for each event. Actual rental cost is for the duration of your event only.

Liquor Permit:

You will require a Special Occasion Permit for your event if you plan to serve alcohol. Permits may be sale or non-sale.
Please visit the AGCO (Alcohol and Gaming Commission of Ontario) website for more information on how to obtain a

 

permit: http://www.agco.on.ca/en/whatwedo/permit_special.aspx

 

Recommended Third Party Catering Services

AJ’s Catering: http://www.ajscatering.com/
Bytown Catering: http://www.bytowncatering.com/

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Ce calendrier n'est qu'une référence. Veuillez nous contacter pour vérifier la disponibilité : carlsbadreservations@gmail.com

Espaces disponibles:

 

Adresse : 6020, chemin Piperville, Carlsbad Springs, K0A 1K0

 

– Salle polyvalente (capacité assise : 55 / capacité debout : 80)
– Gym/grande salle (capacité assise : 165 / capacité debout : 300)
- Salle de réunion
– Hall & toilettes
– Cuisine à service complet (grand réfrigérateur, cuisinière, micro-ondes, bar sur roulettes)

 

 

Aussi disponible:

 

22 (60″) tables rondes
10 tables rectangulaires de 6′ x 2,5′

10 tables rectangulaires de 7′ x 2,5′
165 – Chaises noires en maille de qualité

*Notez que la location de la salle polyvalente n'inclut pas l'accès ou l'utilisation du gym. La location du gym peut inclure la salle polyvalente (uniquement pour l'accès au services pour la nourriture) mais doit être demandée lors de la confirmation de la réservation.

Type de location :

À but non lucratif : groupes communautaires tels que les clubs locaux, les associations locales et les groupes de bénévoles.
À but non lucratif avec alcool : groupes communautaires tels que les clubs locaux, les associations locales et les groupes de bénévoles.
Privé : Événements familiaux ou personnels (anniversaires, baby shower, etc…)
Privé avec alcool : Evénements familiaux ou privés (anniversaires, baby shower, etc…)
Commercial : Tous les événements commerciaux organisés par une société.
Commercial avec alcool : Tout événement commercial organisé par une personne morale.

Les taux:

Veuillez contacter le coordinateur des réservations pour connaître les tarifs et les modes de paiement à jour : carlsbadreservations@gmail.com.

Notez que des forfaits sont offerts pour les réceptions funéraires, les réceptions de mariage et autres événements privés le samedi soir, et pour les événements privés le dimanche après-midi (de midi à 18h00). Le temps supplémentaire est facturé à l'heure au tarif normal. Une heure d'installation et une heure de nettoyage sont incluses sans frais pour le moment. Vous devez réserver pour la durée de votre événement uniquement et nous ajouterons le temps supplémentaire d'installation et de nettoyage à votre réservation.

Installation et nettoyage:

Un dépôt de 100,00 $ est requis pour toutes les locations, à retourner une fois le nettoyage terminé. Vous êtes responsable de nettoyer après votre événement tel que de remettre tous les équipements (chaises, tables, etc.) à leur emplacement d'origine et de mettre tous les sacs à ordures dans le lobby.   Le Centre dispose de sacs poubelles supplémentaires, de papier toilette, d'une vadrouille et d'un seau. Si nécessaire, une équipe d'installation et de nettoyage peut être disponible sur demande (préavis d'une semaine) pour la plupart des événements moyennant des frais supplémentaires.

Une heure avant et une heure après votre événement est allouée pour l'installation et le nettoyage de chaque événement. Le coût de location réel est pour la durée de votre événement seulement.

Permis d'alcool :

Vous aurez besoin d'un permis de circonstance pour votre événement si vous prévoyez servir de l'alcool. Les permis peuvent être vendeurs ou non vendeurs.

 

Veuillez visiter le site Web de la CAJO (Commission des alcools et des jeux de l'Ontario) pour plus d'informations sur la façon d'obtenir une

 

permis : http://www.agco.on.ca/en/whatwedo/permit_special.aspx

 

 

Services externes recommandés: 

AJ's Catering : http://www.ajscatering.com/
Traiteur Bytown : http://www.bytowncatering.com/