Uncategorized

REPLACEMENT OF PIPERVILLE ROAD BRIDGE OVER BEAR BROOK postponed until June 2021 due to Covid Pandemic

(francais au bas)

The project involves the replacement of bridge.  The work will involved:

  • Relocation of Hydro Ottawa Poles  (before construction started on project-Expected May-June 2020)
  • Removal and Replacement of existing bridge
  • Concrete Prestressed Box Girders  including distribution slab on deck
  • Metal Traffic Barrier on deck
  • Steel Beam Guiderail
  • Asphalt Paving

Staff have been notified by potential bidders regarding some difficulty that they have experienced in procuring  the precast girders (one of the critical elements for this bridge) till Spring 2021. This issue may have arisen due to various reasons related to Covid-19, suppliers production backlog, etc. The girders can not be fabricated before the end of the year and  due to the unavailability of precast girders, they are left with no choice but to push the construction of this bridge to next year in 2021. They will still award the contract this year so that the contractor can procure the girders in time before starting the construction in June/July 2021.

Revised project timelines are:

Construction Start – Early June/July 2021

Construction Finish – End of December 2021

The replacement of the bridge culvert requires the full closure of Piperville Road during the course of construction. Piperville Road will be fully closed between Farmers way and Russel Road and detour will be in place via Anderson Road, Leitrim Road and Russel Road, with a total length of 15.1 km. As part of communication to general public and residents, we will provide Construction Notices before commencement of construction and PVMS signs will be placed 2 weeks in advance before the detour is in place.

REMPLACEMENT DU PONT DU CHEMIN PIPERVILLE AU-DESSUS DE BEARBROOK

Le projet comprend le remplacement du pont. Les travaux comprennent les étapes suivantes :

• Déplacement des poteaux d’Hydro Ottawa (avant le début des travaux – prévu en mai ou juin 2020);

• Retrait et remplacement du pont existant;

• Aménagement de poutres en caisson, en béton précontraint, y compris une dalle de répartition sur le tablier du pont;

• Installation de glissières de sécurité en métal sur le tablier du pont;

• Installation de parapet à poutres d’acier;

• Asphaltage de la chaussée.

Ils ont été avisés par les soumissionnaires potentiels au sujet de certaines difficultés qu’ils ont rencontrées dans l’acquisition des poutres préfabriquées (l’un des éléments essentiels de ce pont) jusqu’au printemps 2021. Ce problème peut avoir surgi en raison de diverses raisons liées à Covide-19, l’arriéré de production des fournisseurs, etc. Les poutres ne peuvent pas être fabriquées avant la fin de l’année et en raison de l’indisponibilité des poutres préfabriquées, elles n’ont d’autre choix que de pousser la construction de ce pont à l’année prochaine en 2021. Ils accorderont toujours le contrat cette année afin que le contracteur puisse se procurer les poutres à temps avant de commencer la construction en juin/juillet 2021.

Les échéanciers révisés des projets sont :

Début des travaux de construction – début juin/juillet 2021

Fin des travaux de construction – fin décembre 2021

Le remplacement du ponceau de pont nécessitera la fermeture complète du chemin Piperville pendant le cours des travaux. Le chemin Piperville sera entièrement fermé entre la voie Farmers et le chemin Russell. Un détour sera mise en place par les chemins Anderson, Leitrim et Russell, représentant une distance totale de 15,1 km. Dans le cadre des communications au grand public et aux résidents, nous distribuerons des Avis de construction avant le début des travaux et des panneaux portatifs à message variable (PPMV) seront installés deux semaines avant la mise en place de la déviation.